قصص و روايات - قصص رائعة :

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

رواية للفهد عرين للكاتبة سلسبيل كوبك الفصل الثالث والثلاثون

ان كل واحد شال مراته، و مشي بيها لغاية اوضتهم..
في اوضة جودي و يوسف...
يوسف حط جودي على السرير...
جودي: الاوضة حلوة يا يوسف اوي...
يوسف: علشان انتي نورتيها يا قلب يوسف...
جودي(بكسوف): طب اخرج اغير...
يوسف: اه ماشي، هاتي افكلك السوستة...
جودي: لا هي مش سوستة هو رباط..
يوسف: برضو هاتي اساعدك، و متخافيش مني...
يوسف فك لجودي الرباط و خرج...
جودي غيرت هدومها و لبست شورت و تي شيرت...
جودي: خلصت يا يوسف...

يوسف: و حياة امك، هو ده اللي بيتلبس...
جودي(بدلع): لو مش عجبك طلقني...
و بعديها ضحكت...
يوسف: و النبي...
و نسيبهم بقي يكملوا يومهم...
في اوضة ندى و جاسر...
جاسر دخل و هو شايل ندى نزلها...
ندى: واو الاوضة تحفة تسلم...
جاسر: دي اقل حاجة لسموك يا مولاتي...
ندى: شكرا...
جاسر: قولتيلي بقي في الفرح انك بتحبيني صح..
ندى: ها لا خالص انت سمعت غلط...
جاسر: طب ايه الصح، بصي في عيوني و قولي...
ندى: انا عايزة اغير، باي..

جاسر: طب لفي...
ندى: ليه؟
جاسر: هفكلك السوستة...
ندى: ماشي...
و بعدين هو فكلها السوستة...
جاسر: انا هغير هنا و انتي غيري في الاوضة...
ندى: شكرا...
غيرت هدومها و لبست بنطلون و تي شيرت، و نامت على السرير نسيت جاسر اساسا...
جاسر دخل...
جاسر: و النبي...
ندى(بفزع بسيط): ايه في ايه؟
جاسر: انتي هتنامي؟
ندى: امال، اكيد هنام و انت هتنام...
جاسر: بس مش دلوقتي...
ندى: اه فهمت، طب ده في احلامك بقي..

جاسر: و الله!طب بصي بقي انا مش هتكلم...
و نسيبهم يكملوا يومهم...
في اوضة حبيبة و فارس...
فارس دخل شايل حبيبة، و نيمها على السرير...
حبيبة: شكرا، تصميم الاوضة حلو اوي...
فارس: ده علشان دي اوضتك بس مش اكتر...
حبيبة: بجد شكرا...
فارس: هاتي يلا افتحلك السوستة...
حبيبة: لا هفتحها بنفسي...
فارس: انتي خايفة...
حبيبة: لا طبعا، انت اللي مفروض تخاف...
فارس: لا شبح...
حبيبة: طب امشي...

فارس فتحلها السوستة و خرج غير هدومه بره...
و حبيبة غيرت هدومها لبيجامة وردي حلوة كدة...
فارس: حبيبة، ايه ده!
حبيبة: ايه؟
فارس: في حد بيلبس بيجامة في اليوم ده؟
حبيبة: مش انا عملت كدة يبقي في...
حبيبة: و امشي بقي علشان مصدعة و هنام...
فارس: و انا كدة همشي..
حبيبة: احسنلك...
فارس: انا سكتلك كتير، المرة دي لا...
و نسيبهم يكملوا يومهم...
في اوضة منة و مالك...
مالك شايل منة و واقف...
منة: نزلني..
مالك: عيوني...

و مالك نزل منة...
منة: الله بجد الاوضة تحفة..
مالك: عجبتك؟
منة: خرافة...
مالك: بحبك...
منة: شكرا...
مالك: ما انتي قولتيها في الفرح قوليها تاني مش هتخسري...
منة: مالك وسع كدة علشان اخش اغير...
مالك: استني هغيرلك انا...
منة: ليه طفلة صغيرة انا و لا طفلة صغيرة...
و سابته و دخلت تغير...
مالك(في نفسه): متجوز طفلة هبلة...
منة مش عارفة تفتح السوستة و مش عارفة تعمل ايه...
لقت مالك بيفتح ليها السوستة...
منة: شكرا...

مالك(بهمس جمب ودانها): ابقي قولي كلام انتي قده...
منة: طب وسع...
مالك: النهاردة مفيش الكلام ده، انا استحملت كتير..
منة: قصدك ايه؟
نسيبهم يكملوا يومهم...
في اوضة رودينا و معاذ...
معاذ نزل رودينا...
رودينا: شكرا يا حبيبي...
معاذ: قلب حبيبك...
رودينا: معلش افتح ليا السوستة...
معاذ ساعدها و خرج...
رودينا لبست قميص و خرجت ليه...
معاذ: طب و ربي انتي اللي فيهم...
رودينا(بإحراج): شكرا...
نسيبهم يكملوا يومهم...

في اوضة فهد و حور...
فهد دخل بحور و فضل شايلها...
حور: واو ايه ده دي اوضة تهبل، نزلني يا فهد اتفرج عليها...
فهد: النهاردة مفيش كدة...
حور(بإستغراب): ليه يعني؟
فهد نزل حور...
حور: هدخل اغير و انت خليك هنا...
فهد: مش هتعرفي تقلعي لوحدك، هساعدك..
حور: بس انا مش واثقة فيك...
فهد: انا! ده انا ملاك...
حور: ملاك بالستر...
فهد فتح بيفتح سوستة الفستان ببطئ لغاية ما وقعه على الارض...
حور: عااااااااااااا، يا حيوان...

فهد: انا عملت ايه؟
حور كانت لابسة حاجة زي (بطانة)لونها ابيض كدة...
حور: سافل و قليل الادب و و، (لخيالكوا)...
نسيبهم يكملوا يومهم...
في؟يلا ادم الشاذلي...
نوران(بدموع): وحشوني اوي، اتصل بيهم يا ادم...
ادم: يا شيخة دول لسة متجوزين النهاردة انتي هبلة..
نورلن: مش قادرة ابعد عنهم، لا لا خليهم يطلقوا...
ادم: انتي مجنونة يا نوران...
نوران: الله يسامحك...

ادم: اوف، يا حبيبتي مينفعش خالص اتصل بيهم دلوقتي يقولوا ايه؟
نوران: مش عارفة بقي...
ادم: طب ماوحشتكيش ايام زمان...
نوران: انت طول عمرك كدة اوف...
ادم: انا بقول نعمل فرح زيهم...
نوران: انا عايزة انام يا ادم...
اما في؟يلا عبدالحميد...
ايناس: هي مين البنت اللي جت تتلزق فيك دي يا عبدالحميد؟
عبدالحميد: يا حبيبتي انا كنت نسيت...
ايناس: انا بقي منستش يا عبدالحميد...
عبدالحميد: عايزة ايه يا ايناس؟

ايناس: خلاص، و مشيت...
عبدالحميد حضنها...
عبدالحميد: خلاص اسف، متزعليش انتي عارفة اني بحبك...
ايناس: و انا بغير عليك...
عبدالحميد: اموت فيك يا جميل انت، هههه...
اما في مطعم راقي...
رامي: عجبك المطعم يا حبيبتي...
جومانة: اه حلو اوي تسلم...
جومانة: شوفت فهد عمل ايه النهاردة، ههههههههه..
رامي: ده مجنون و حور اجن منه...
جومانة: هههههه، كان يوم لطيف...
جومانة: بس اول مرة اعرف ان حور بتعرف تغني...

رامي: حور اساسا صوتها حلو بس مكنتش بتحب الغناء، بس اللي فهد عمله اجبرها على كدة...
جومانة: ههههههههههه، بس بيحبوا بعض اوي...
رامي: هو احنا هنفضل نتكلم عليهم بس، يا ستي انا بموت فيهم بس بحبك انتي اكتر...
جومانة(بكسوف): شكرا...
رامي: يلا الوقت اتأخر، و كمان بأم الفستان بتاعك ده...
جومانة: هو مش انت اللي اخترته؟!
رامي: بس طلع طويل و كبير اوي...
جومانة: و النبي..
رامي: خلاص متزعيش بحبك...
في الصباح الباكر...

في الفندق...
-اوضة حبيبة و فارس...
حبيبة بتفوق من النوم و اول ما فتحت عنيها لقت فارس قاعد و باصص ليها...
حبيبة: صحيت امتي؟
فارس: من شوية، انتي اللي كسولة...
حبيبة: هو انت متعبتش يا شيخ روح منك لله، ينعل ابو الفرح على اللي عايز يتجوز...
فارس: هههههههههههههههه، طب قومي خدي دوش علشان ننزل نتجمع و نخرج...
حبيبة: ماشي...
حبيبة قامت و لبست و فارس برضو، و بقوا جاهزين...
-في اوضة ندى و جاسر...

ندى قامت لقت جاسر لسة نايم...
ندى: و اهو اللي كنت بحلم بيه جوزي يصحي قبلي و يفضل باصص ليا، يا خسارة..
جاسر: و النبي...
ندى(بخضة بسيطة): انت صاحي!
جاسر: ده انا صاحي بقالي ساعتين يا شيخة، و مش عايز اصحيكي...
ندى: و انا ايه اللي عرفني؟
جاسر: هو مش المفروض الست تحس بجوزها...
ندى: ده كان زمان...
و قامت و خدت دوش، و لبست...
ندى: انا جاهزة، هنفطر فين؟
جاسر: همك على بطنك يا شيخة، استني هتصل بالباقي و نفطر تحت...

-في اوضة منة و مالك...
مالك صحي قبل منة و معرفش ينام خالص...
منة صحيت لقته ماسك مخدة و رافعها لفوق...
منة: في ايه؟
مالك: في ايه!ايه يا شيخة متجوز كلب...
منة: و النبي ليه؟
مالك: طول الليل ضرب ضرب لغاية ما وشي ورم...
منة(بصدمة): انا مستحيل!
مالك: امال امي...
منة: بس انا عمري ما كنت كدة...
مالك: اه بأمارة اني اضربت بالشلوط..
منة: احلف انا ضربتك...
مالك: امال وشي محمر ليه؟
منة: مصحتنيش ليه؟

مالك: اه يا امي، و انا اللي كنت فاكر هلاقي انسان ملاكي مستني اني اصحي و يكون نومه راقي و هادئ..
منة: انا مالي ان دي احلامك...
مالك: مالك في جيبك يا شيخة...
منة: طب اخرس بقي، يلا جوعاااااانة...
مالك: علطول همك على بطنك...
منة: لو مش عجبك طلقني...
مالك: طب قومي استحمي احسنلك...
منة: اوف، ماشي...
قامت لبست هي و مالك و بقوا جاهزين...
-في اوضة رودينا و معاذ...
معاذ: يلا يا رودينا قومي بقي زهقت...

رودينا: اممم، يا معاذ سيبني تعبانة بقي..
معاذ: كلمة واحدة قومي...
رودينا: عايز ايه بقي؟
معاذ: يلا قومي استحمي علشان ننزل نفطر..
رودينا: اوف حاضر...
معاذ: اموت في اللي بيسمع الكلام...
رودينا دخلت خدت دوش و خرجت لبست هي و معاذ و بقوا جاهزين...
-في اوضة جودي و يوسف...
جودي: انا اول مرة اشوف بنت هي اللي بتصحي جوزها في الصباحية...
جودي(بصوت عالي): يوووووووووووووووسف...
يوسف(بفزع): في ايه؟حصلك حاجة؟

جودي: ابدا انا صاحية من ساعة و انت متنيل نايم..
يوسف: عبيطة و لا هبلة و لا ايه بالظبط...
جودي: لا جعانة و علشان النهاردة اول يوم لينا مع بعض...
يوسف: خلاص قومت اوف...
جودي: هو الزمن اتغير! هو مش المفروض انا اللي اكون نايمة و انت اللي تصحيني...
يوسف: ده كان زمان ياختي، وسعي..
جودي: قوم اوف..
يوسف قام لبس و جودي و بقوا جاهزين...
يوسف: هتصل بالباقي..
يوسف اتصل بفارس...
الخط اتفتح...
يوسف: هاي يا برنس عامل ايه؟

فارس: عامل زيك...
يوسف: ههههه، طب ايه هنعمل ايه؟
فارس: انا كلمت الكل ما عدا فهد، مبيردش، هنروح نفطر تحت في الفندق...
يوسف: طيب هتلاقيهم خرجوا من الصبح...
و بعدين الكل نزل لمطعم الفندق...
حبيبة: ندى يا كلبة كدة متتصليش..
ندى: على اساس انتي اتصلتي...
منة: و حياة امك هو في حد بيتصل بحد دلوقتي..
رودينا: انا مبسوطة الفرح كان تحفة...
جودي: ما باين على وشك، ههههه..
منة: اخرسي يا بت...
حبيبةامال فين حور؟

جاسر: معرفش...
فارس: انا كلمت فهد بس مردش...
مالك: هتلاقيه نايم في سابع نومة، ههه...
معاذ: او خرج من غيرنا..
يوسف: طب يلا نروح نفطر...
جاسر: انا هتصل بفهد تاني...
-في اوضة فهد و حور...
حور نايمة على السرير في سابع نومة و باب الاوضة مفتوح على أخره(جرار)، و فهد واقف ببنطلونه بس قدام البلكونة الازاز اللي قدامه اللي واخدة الحيطة كلها، و بيشرب سجاير او بمعني اصح شرب سجاير كتير و لسة بيشرب...

لقي فهد تليفونه بيرن بص على حور و ابتسم بسخرية...
الخط اتفتح...
جاسر: ايه يا ابني فينك؟
فهد: موجود...
جاسر: مال صوتك مش مطمن؟
فهد: متخافش..
جاسر: طب مش هتنزل تفطر...
فهد: مش دلوقتي مش عايز انزل...
جاسر: براحتك يا معلم، بس مطولش...
فهد: متخافش...
كانت في اللحظة دي حور بدأت تصحي و بصت على فهد لقته بيشرب سجاير و استغربت جدا...
حور راحت ليه...
حور: انت بتشرب سجاير يا فهد؟
فهد(بجمود و برود): ملكيش فيه...

حور: ازاي مليش فيه انا مراتك علفكرة...
فهد بصلها من تحت لفوق...
فهد(بسخرية): ما هو واضح..
حور: فهد انت بقيت بارد كدة ليه؟
فهد بصلها بغضب و كانت عيونه مطلعة غضب و قعد يقرب منها و هي تبعد هو يقرب و هي تبعد لغاية ما لزقت في الحيطة و هو بقي قريب منها اوي...
حور(بتوتر): ابعد يا فهد...
فهد: تؤ تؤ حور هانم خايفة و متوترة، حرام، بس مكنش باين امبارح...

حور(و هي بتحاول تشجع نفسها): فهد انا مش خايفة انت اللي مش حاسس خالص...
فهد(بعصبية): مش حاسس بإيه يا حور؟انتي حد غصبك على الجواز مني!
حور: مش كدة انت عمرك ما هتفهم خالص فاهم عمرك ما هتفهم...
و سابته و مشيت، دخلت اوضتها و قفلت الباب و قعدت تعيط بدون صوت...
فهد بيفتكر حصل ايه امبارح او بيعيد في ذكرياته اللي حصل...
Stop..
فهد فتح بيفتح سوستة الفستان ببطئ لغاية ما وقعه على الارض...

حور: عااااااااااااا، يا حيوان...
فهد: انا عملت ايه؟
حور كانت لابسة حاجة زي (بطانة)لونها ابيض كدة...
حور: سافل و قليل الادب و و، (لخيالكوا)...
حور علطول زقت فهد و ضربته قلم و بعدين قلم...
فهد كان مصدوم من اللي حصل...
حور كانت مصدومة ازاي رفعت ايديها عليه...
حور(بخوف): فهد بجد انا اسفة...
فهد(بغضب): بس و لا كلمة، امشي من وشي دلوقتي..
حور و هي بتقرب منه...
حور: فهد بس...
فهد مسك إيديها و لفه...
حور: فهد إيدي...

فهد: حسابك يا حور معايا بيتقل بيتقل اوي...
حور: فهد افهمني بس...
فهد: مش عايز افهم حاجة، اول ما نرجع لل؟يلا هنتطلق فاهمة...
حور(بصدمة): فهد انت واعي للي قولته...
فهد(بجمود): اه...
و زق حور على الاوضة، حور وقعت على الارض، قامت و دخلت الحمام غيرت هدومها لشورت و تي شيرت و نامت، او بمعني اصح كانت بتعيط لغاية ما نامت...
فهد اول ما حس انها نامت راح نام جمبها بكل برود و قام قبل ما هي ما تصحي...

--نرجع تاني لإنهاردة...
فهد بعد ما افتكر فاق و دخل على الاوضة...
حور: عاااااا، ازاي تدخل كدة؟
حور كانت لفت نفسها بالفوطة بعد ما خدت دوش...
فهد(ببرود): عادي...
حور: جتك القرف في برودك يا شيخ...
حور خدت هدومها و كملت لبس في الحمام...
حور خرجت لابسة فستان لونه اصفر في ابيض و مفتوح من ورا مبين كل ضهرها و قصير لغاية الركبة و بعدين راحت عند التسريحة جففت شعرها و سيبته و حطت مكياچ خفيف و لبست صندلها...

--اما فهد فلبس تي شيرت على البنطلون بتاعه و حط البرفيوم بتاعه و لبس الكوتشي...
حور: انا جاهزة...
فهد تجاهل كلامها و سابها ومشي ناحية الباب، حور راحت وراه...
فهد(ببرود): راحة فين؟
حور: هنزل معاك افطر...
فهد(ببرود): لا...
حور: ازاي انا اساسا جعانة..
فهد(ببرود): اطلبي بالتليفون...
حور: طب انا مالي عايزة انزل...
فهد(ببرود): لا...
و سابها و مشي و هو ماشي حور كانت حاطة ايديها على الباب ف فهد قفل الباب جامد...

حور(بصريخ): آآآآآآآآآه...
فهد رجع مجرد انه سمع صوتها...
فهد(بخضة): مالك؟
حور(بدموع): مفيش ابعد...
فهد مسك ايديها اللي بتوجعها و هو مكنش يعرف و كان ضاغط عليها جامد...
حور(بدموع): ايدي يا فهد وسع...
فهد شال إيديه لاحظ احمرار إيديها و استنتج ان ايديها الباب قفل عليها...
فهد: هاتي إيديك اعملهالك...
حور: قولتلك ان مستحيل سبب الوجع يبقي هو سبب الشفاء يا فهد...
فهد غمض عيونه جامد...

فهد(بحنية): حور بعد اذنك هاتي إيديك اعالجك...
حور: لا شكرا، اقدر اعالج نفسي بنفسي...
فهد شالها و مشي بيها ناحية الكنبة و قعدها، و راح جاب علبة الإسعافات، و حطلها كريم و لف إيديها بشاش...
حور: شكرا...
و بعدين قامت و سابته و دخلت اوضتها و قعدت على الارض قعدت تعيط بصمت...
فهد حس بيها و حس ان امبارح كانت مجرد تجربة جديدة عليها و عارف انها حساسة و مش هتستحمل بالاضافة ان الفرح كان مفاجئ...

راح على الاوضة لقاها بتعيط بصمت، راح قعد جمبها...
فهد(بندم): آسف، آسف جدا يا حوريتي...
حور بدأ صوت عياطها يعلي و تشهق...
فهد: و الله العظيم آسف مكنش قصدي آسف جدا...
حور(بعياط): و انا بكرهك...
فهد: لا مقدرش اسمع الكلمة دي منك بالذات...
حور: بحبك يا حمار...
فهد(بإبتسامة): مقبولة منك يا حوريتي...
و بعدين حضنوا بعض جامد، و عملوا اللي مقدروش يعملوه امبارح...
عند الباقي...
مالك: ههههههههههه، فهد خيم في اوضته...

منة: اخرس...
حبيبة: يخرس ليه الواطية مجتش...
ندى: انا حاسة انه خطفها...
جاسر: انتي هبلة يا بت انتي...
ندى: متقولش بت...
معاذ: هو احنا مش هنخلص منكوا، اوف بجد...
جودي: طب يلا احنا نستمتع...
يوسف: يلا نخرج...
-في اوضة حور و فهد...
حور خرجت من الحمام و هي بتجفف شعرها بالفوطة...
حور: فهد شوف الباقي فين؟
فهد: ماشي...
فهد: بس ايه الجمال ده؟
حور: اخرس ياض...
فهد: ياض! انا اتجوزت ايه يا رب...
حور: مش عجبك..

فهد: لا عاجبني...
حور: بحسب...
حور لبست فستان تاني لونه احمر زي لون النبيذ الاحمر و جذمة كعب نفس اللون و روچ بنفس اللون و شنطة لونها اسود و شعرها سابته...
فهد: يا خلاثي يا ناس انا متجوزة فراولة كبيرة...
حور: ظريف، و كويس انك لبست بدلة سوداء اشيك...
فهد(بغرور مصطنع): من امتي و انا مش شيك...
حور: ماشي يا عم المغرور...
و خرجوا راحوا ناحية الباقي...
حبيبة: اه يا جذمة متسأليش...
حور: معلش مرة تانية...

منة: ظريفة...
و سلموا على الباقي...
جاسر: ايه يا وحش خيمت...
فهد: بتنقط عسل...
جاسر: علشان تعرف...
ندى: قصده عسل اسود متبقاش مغرور...
جودي: ليه ايديك مربوطة بشاش؟
حور: ها!
الكل لاحظ...
منة: حصل ايه؟
حبيبة: ضربك؟
حور: لا اكيد يعني...
ندى: ما تحكي يا بنتي...
فهد: في ايه يا بنات؟محصلش حاجة...
يوسف: امال ايه يا فهد فهمنا؟
حور: اوف خلاص اسكتوا...

حور: محصلش حاجة و احنا خارجين من باب الاوضة و انا بقفله قفل على ايدي رحنا رجعنا لفنا ايدي بشاش و نزلنا، بس..
رودينا: خلاص يا بنات بقي...
حور(بهمس): فهد منك لله عايزة اكل مكلتش خالص اوف...
فهد: خلاص ماشي يا حوريتي...
فهد: تأكلوا ايه؟

الفصل التالي
جميع الفصول
روايات الكاتب
روايات مشابهة